CRM dla urzędów miejskich
17.06.14r
Wśród wielu CRM’ów na rynku to właśnie rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM znajduje często swoje zastosowanie w urzędach miejskich.

Środowisko to jest bardzo specyficzne, biorąc pod uwagę organizację i jego sposób zarzadzania. Całość obiegu informacji jest często połączona z wieloma wydziałami/narzędziami tj. sekretariat i przyjmowanie wniosków, zgłoszeń, obsługa internetowa petentów, wydawanie decyzji dot. zabudowy itd.
Niestety nawet obecnie, spotyka się miejsca, w których część kartotek prowadzi się w wersji papierowej, co nie wpływa dobrze, na jakość obsługi i wydłuża niepotrzebnie proces. Dostęp do takiej wersji jest bardzo ograniczony, jego łatwa edycja wręcz niemożliwa, a wykonanie raportu powoduje zdenerwowanie całego urzędu.
Dynamics CRM ze względu na swoje szerokie możliwości konfiguracji i modyfikacji, można stosunkowo szybko przystosować do warunków każdego urzędu.
Wyobraźmy sobie idealną sytuację gdzie petent zgłasza sytuację przez smartfon, robiąc zdjęcie i zaznaczając na mapie wydarzenie typu „dziura w drodze”. Taka informacja automatycznie wpada w odpowiednie miejsce systemu przy okazji powiadamiając urzędnika np. mailem, że zaistniała nowa niepożądana sytuacja. Takie informacje to oczywiście wierzchołek góry lodowej – w CRM każdy mieszkaniec może mieć swoją elektroniczną kartotekę gdzie łatwo możemy odnaleźć całą historię jego kontaktów, złożonych pism i odpowiedzi. Całe rozwiązanie, gdy już zacznie działać, stwarza wrażenie żywego organizmu, który wraz z rozwojem ma coraz więcej możliwości.
Jeśli chcą Państwo zobaczyć i omówić możliwość zastosowania takiego rozwiązania u Państwa to zapraszamy do kontaktu!